چگونه سطح انرژی بدن خود را افزایش دهیم

چگونه سطح انرژی بدن خود را افزایش دهیم

اول از هر چیز باید سطح انرژی خود را بشناسیم ، بسیاری از افراد از خستگی مزمن رنج میبرند که ناشی از کمبود انرژی  میباشد . اگر قادر به انجام کاری نیستید و یا نمیتوانید هدف خاصی را در زندگی دنبال کنید ، و یا در همه جنبه های زندگی با مشکلات مواجه میشوید ، احتمالا به این دلیل است که انرژی کمی دارید .

افراد با سطح انرژی بالا ، جذاب و با اعتماد به نفس میباشند ،آنها میدانند از زندگی چه میخواهند و به دنبال رویاهای خود میروند ، و تا رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش میکنند .

در اینجا راه هایی را برای افزایش سطح انرژی پیشنهاد میکنم

۱-خوابتان را تنظیم کنید

اولین و مهمترین چیز این است که شب ها خوب بخوابید . هنگام خستگی ، خواب کافی کلید حل مشکلات است . یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب ، گوشی هوشمند خود را کنار بگذارید و از گشت و گذار در شبکه های اجتماعی خودداری کنید . دعا یا مدیتیشن کنید  ، یا  دمنوش های گیاهی معطربنوشید  و موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنید  ، اینها  راه های عالی برای استراحت هستند . در صورتیکه خواب شبانه کافی نباشد ، چرت های کوتاه روزانه را میتوانید جایگزین کنید .

۲-به فعالیت های بدنی تان را اضافه کنید

ورزش یک راه عالی برای افزایش انرژی است . یوگا نه تنها به آرامش بدن شما کمک میکند ، بلکه باعث میشود از نظر ذهنی نیز إحساس بهتری داشته باشید .

۳-پیاده روی در فضای باز

ده دقیقه پیاده روی ، روزانه علی الخصوص بعد از کار میتواند انرژی از دست رفته شما را باز گرداند 

۴-رایحه درمانی

رایحه ها میتوانند به دفع افکار منفی کمک کنند و برخی روغن ها حتی میتوانند به شما انرژی داده وقدرت و کارآیی ذهن را افزایش دهند

۵- یک کارهنری انجام دهید

یک سرگرمی مورد علاقه یا کاری که همیشه دوست داشتید انجام دهید ، میتواند باعث بازیابی و افزایش  سطح انرژی شود .

۶-دوش آب گرم

یک دوش گرفتن ساده میتواند سطح انرژی شما را به راحتی افزایش داده و به بدن حس آرامش و تازگی بدهد ، میتوانید بدنتان را با نمک و یا روغن های معطر نیز ماساژ دهید

۷- به تغذیه تان دقت کنید

تمامی انرژی مورد نیاز روزانه ما از غذایی که میخوریم تامین میشود ، بنابر این خیلی مهم است که بدانیم چه چیزی را وارد بدنمان میکنیم ، سطح انرژی و وضعیت جسمانی ما باعث رشد سطح بهره وری و در نتیجه درآمد بیشتر گردد . رعایت یک رژیم مناسب شامل غذاهای مغذی ، سطح انرژی بدن را در حد تعادل نگه میدارد . توصیه میشود افراد به جای غذاهای فرآوری شده و مملو از چربی و قند ، از میوه ها ، سبزیجات و غلات و گوشت های بدون چربی استفاده کنند . از آنجاییکه هضم غذاهای چرب به انرژی بالایی نیاز دارد ، موجب کاهش سطح انرژی بدن میشود . به جای سه وعده غذایی حجیم ، خوردن وعده هایی سالم و کوچک در طول روز ، انرژی بدن را در یک سطح ثابت نگه میدارد . به این ترتیب بدن افراد با کاهش ناگهانی قند خون مواجه نمیشود .

هر روز وقت بگذارید تا پتانسیل انرژی خود را دوباره پر کنید و ببینید چقدر راحتتر میتوانید به اهدافتان دست پیدا کنید .

۸-آب بنوشید

نوشیدن آب کافی برای حفظ عملکرد تمام سیستم های بدن مورد نیاز است و انرژی بدن را در سطح تعادل نگه میدارد . بی آبی باعث کاهش سطح انرژی و در نتیجه احساس خستگی میشود . به منظور حفظ انرژی بدن افراد میباید آب را جایگزین نوشیدنی های شیرین یا کافئین دار کنند . نوشیدن آب کافی باعث خون رسانی بهتر قلب میشود ، در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی بیشتری در دسترس سلول های بدن قرار میگیرد .

۹-کاهش استرس

استرس زیاد باعث کم شدن انرژی بدن میشود و خواب را از چشمانتان دور میکند ، که این خود میتواند عاملی باشد که انرژی بدن پایین آمده و احساس خستگی بوجود آید ، تا جائیکه میتوانید از عوامل ، افراد و موضوعات استرس زا دوری کنید .

۱۰-تنفس

تمرکز و یادگیری اصولی نفس کشیدن ، یکی از راه هایی است که از به هدر رفتن انرژی جلوگیری میکند . پر کردن کامل ریه ها با نفس های آرام و عمیق ، به کاهش استرس و ایجاد حس بهتر کمک میکند . در این حالت عضله دیافراگم اکسیژن بیشتری را وارد بدن کرده و همین امر باعث افزایش سطح انرژی بدن میگردد .

                                                                                     فاطمه فرجاد

                                                                                     تیر ۱۴۰۱

فنگ شویی فارسی.فاطمه فرجاد

11 پاسخ
  1. نازنین فاطیما
    نازنین فاطیما گفته:

    سلام‌خیلی ممنونم کاملا صحیح من باید یک ساعت قبل خواب حتما مدیتیشن کنم ، در طول روز بعضا همچین سنگین میشم که توان ندارم برم یک قهوه بخورم و همانجا که هستم برای دو ساعتی فشار میکنم شاید فشار کار و‌افکار روم زیاده

    پاسخ
    • فاطمه فرجاد
      فاطمه فرجاد گفته:

      حتما ده دقیقه در میان فشار کاری برای خودتان وقت بذارید ، همون ده دقیقه میتونه کلی از فشار کار کم کنه . موفق باشید

      پاسخ
  2. Temp Mail
    Temp Mail گفته:

    It was great seeing how much work you put into it. Even though the design is nice and the writing is stylish, you seem to be having trouble with it. I think you should really try sending the next article. I’ll definitely be back for more of the same if you protect this hike.

    پاسخ
  3. BusinesAfair
    BusinesAfair گفته:

    Simply wish to say your article is as amazing The clearness in your post is just nice and i could assume youre an expert on this subject Well with your permission let me to grab your feed to keep updated with forthcoming post Thanks a million and please carry on the gratifying work

    پاسخ
  4. Silvergorilaa
    Silvergorilaa گفته:

    Hi i think that i saw you visited my web site thus i came to Return the favore Im attempting to find things to enhance my siteI suppose its ok to use a few of your ideas

    پاسخ
  5. FeedNotess
    FeedNotess گفته:

    Wonderful beat I wish to apprentice while you amend your web site how could i subscribe for a blog web site The account aided me a acceptable deal I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea

    پاسخ
  6. temp mail
    temp mail گفته:

    Hey, cool post You can check if there’s a problem with your website with Internet Explorer. Because of this issue, many readers will overlook your excellent writing because IE is still the most popular browser.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *