صرفه جویی در انرژی

طرح خانه سبز

صرفه جویی در انرژی

صرفه جویی در انرژی میتواند به سادگی خاموش کردن چراغ ها و یا لوازم خانگی در صورت عدم نیاز به آنها باشد .  کاهش مصرف انرژی باعث کاهش تعداد انتشار کربن در محیط میشود که این امر به نوبه خود ، باعث کیفیت بالاتر در زندگی میشود . داشتن هوای سالمتر به داشتن سیاره سالم کمک کرده و همینطور به حفظ منابع موجود کمک میکند .

با اضافه شدن مصرف از انرژیهای تجدید پذیر میتوان علاوه بر اینکه ذخیره مالی انجام میشود تولید کربن وطرق دفع آن به صفر میرسد .

یک رعد و برق پنج برابر بیشتر از خورشید گرما آزاد میکند .

استفاده از گاز طبیعی مایع قبل از حمل و نقل ۶۰۰ برابر کاهش مییابد

۶۰ دقیقه استفاده از انرژی خورشیدی میتواند زمین را برای مدت یک سال تامین کند .

صرفه جویی در مصرف انرژی چگونه به محیط زیست کمک میکند ؟

صرفه جویی در انرژی ، هر چند که ممکن است قابل دید نباشد ، اما بین استفاده از انرژی و محیط زیست ارتباط مستقیمی وجود دارد . وقتی انرژی کمتری مصرف کنید ، میزان بخار های سمی منتشر شده توسط نیروگاه ها را کاهش میدهید ، منابع طبیعی زمین را حفظ میکنید و از اکوسیستم ها در برابر تخریب محافظت میکنید . با برداشتن گام هایی برای کاهش مصرف انرژی ، به داشتن دنیایی سالم و شاد کمک خواهید کرد . شاید یکی از مهمترین راه هایی که میتوان از راه کاهش انرژی به محیط زیست کمک کرد ، کاهش انتشار گاز نیروگاه میباشد . برای تولید برق ، بیشتر نیروگاهها زغال سنگ ، نفت خام یا سایر سوختهای فسیلی را میسوزانند . اگر چه این روش ایجاد انرژی ارزان است ، اما سیاره ما هزینه آن را میپردازد . دی اکسید کربن ، دی اکسید گوگرد و اکسیدهای نیتروژن تنها تعدادی از محصولات جانبی هستند که از روش های سنتی تولید برق حاصل میشود .

دی اکسید کربن ، که آلودگی هوا را تشکیل میدهد یک گاز گلخانه ایی است . وقتی دی اکسید به هوا آزاد میشود ، گرمای خورشید را جذب میکند و گرما را در جو حفظ میکند . این اثر گلخانه ایی یک پدیده طبیعی است که برای بقاء روی زمین لازم است . با این حال  از آنجا که نیروگاهها برای ایجاد انرژی بیشتر سوخت بیشتری میسوزانند ، ضایعات کربن اضافی گرمای زیادی را نگه میدارد که میتواند تاثیرات مخربی بر روی کره زمین و انسانها بگذارد .

اثرات انتشار گازهای گلخانه ایی عبارتند از

افزایش دما

أمواج گرما

خشکسالی

بالاآمدن سطح آب ها

افزایش شدت بلایای طبیعی

دود و باران های اسیدی میباشد .

باید در نظر داشت که حتی یک تغییر کوچک میتواند تفاوت فاحشی ایجاد کند .

هنگامیکه تصمیم دارید مصرف انرژی را کاهش دهید ،باعث میشود تقاضای کمتری برای برداشت سوخت های فسیلی ایجاد شود . خاموش کردن چراغ ها در شب ، و حتی کم مصرف کردن آب در زمان دوش گرفتن میتواند باعث صرفه جویی در قطع درختان ، زغال سنگ و گازهای طبیعی شود ، و از نظر اقتصادی صرفه جویی در منابع محدود بسیار مهم است .

صرفه جویی در اکوسیستم ها و حیوانات علاوه بر تاثیر بر الگوهای آب و هوا ر تخلیه ذخایر منابع طبیعی ، میتواند به حیوانات و اکوسیستم ها آسیب برساند . استخراج ، ورود به سیستم و استخراج مواد مرتبط با تامین سوخت های فسیلی زیستگاه های زمین و اقیانوس را از بین میبرد . آلودگی هوای ناشی از انسان یکی از دلایل اصلی از بین رفتن تنوع زیستی با ۱۰۰۰ برابر میزان نابودی طبیعی است . نشت روغن  که اغلب در حین حمل و نقل سوخت های فسیلی اتفاق میوفتد ، باعث ویرانی در گونه های زیر آب و ایجاد تعادل شیمیایی اقیانوس ها میشود . اگرچه EPA مقرراتی را برای کاهش تخلیه مواد شیمیایی وضع کرده است ،خطر زباله های سمی توسط نیروگاهها از بین نرفته است .

مزایای بهره وری انرژی

استفاده بهینه از انرژی یکی از سریع ترین و مقرون به صرفه ترین روش های صرفه جویی در هزینه ، کاهش انتشار گازهای گلخانه ایی ، ایجاد شغل و تامین تقاضای روز افزون انرژی است . بسیاری از مزایای بهره وری انرژی عبارتند از :

محیطی : افزایش کارآیی میتواند باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ایی و سایر آلاینده ها و همچنین کاهش مصرف آب شود .

اقتصادی : بهبود بهره وری انرژی میتواند صورتحساب های فردی را کاهش دهد ، ایجاد شغل کند و به ثبات قیمت و نوسانات برق کمک کند .

مزایای سیستم تاسیسات : بهره وری انرژی میتواند با کاهش تقاضای کلی برق ، منافع طولانی مدت ایجاد کند . بنابر این نیاز به سرمایه گذاری در زیر ساخت های تولید و انتقال برق جدید را کاهش میدهد

مدیریت ریسک : بهره وری انرژی همچنین به تنوع بخشیدن به سبد منابع کمک میکند و میتواند در برابر عدم اطمینان مرتبط با نوسان قیمت سوخت محافظت کند .

فرصت های محلی برای بهبود بهره وری انرژی دولت های محلی میتوانند طیف وسیعی از رویکردها را برای ارتقاء بهره وری انرژی ، هم در عملیات خود و هم در جوامع خود در پیش گیرند .

عملیات و امکانات دولت محلی

هزینه های انرژی میتواند یک مورد مهم در بودجه عملیاتی سالانه دولت محلی باشد . با سرمایه گذاری در بهره وری انرژی ، دولت های محلی میتوانند صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های انرژی در امکانات خود داشته باشند و رهبری انرژی و محیط زیست را نشان دهند .

علاوه بر بهبود کارایی تاسیسات موجود و جدید ، دولت های محلی میتوانند عیارهای بهره وری انرژی را در تصمیم گیری های مربوط به خرید محصولات بگنجانند .

تاسیسات آب و فاضلاب – تاسیسات آب و فاضلاب شهری معمولا بیشترین مصرف کننده انرژی در عملیات شهری هستند .

بهبود بهره وری انرژی تجهیزات و عملیات در تاسیسات آب و فاضلاب میتواند باعث کاهش هزینه های انرژی ، انتشار گازهای گلخانه ایی و افزایش بازده تصفیه شود .

ساختمانهای غیر دولتی و دولتی – معمولا درصد نسبتا کمی از کل را در انتشار گازهای گلخانه ایی تشکیل میدهند . استراتژیهای بهبود بهره وری انرژی در ساختمانهای تجاری ، صنعتی و غیر دولتی این امکان را برای دولت های محلی فراهم میکند که منافع بسیار بیشتری نسبت به تمرکز فقط روی ساختمانهای خود کسب کنند .

مسکونی – کمک به مالکان برای بهبود بهره وری انرژی در خانه هایشان میتواند یک استراتژی موثر برای دولت های محلی برای کاهش تقاضای انرژی ، کمک به خانوارها در پس انداز ، بهبود راحتی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ایی باشد .

حامیان مالی برنامه های بهره وری انرژی – با همکاری با شرکت های برق و گاز ، اتحاد منطقه ایی بهره وری انرژی و سازمان های دیگر برای بهبود بهره وری انرژی ، دولت های محلی میتوانند از منابع استفاده کنند و از تخصص و توانایی های منحصر به فرد خدمات و اتحادیه ها برای بهبود بهره وری انرژی استفاده کنند .

چرا کاهش انرژی مهم است ؟

کاهش مصرف انرژی باعث کاهش انتشار کربن در محیط میشود . و این به نوبه خود ، صرفه جویی در انرژی ، کیفیت بالاتر زندگی را تولید کرده و همینطور منجر به کیفیت هوایی تمیز تر میشود .

علاوه بر این به ایجاد یک سیاره سالم و حفظ منابع موجود کمک میکند . 

انرژی در زندگی روزمره ما بسیار مهم است زیرا یک نیاز اساسی انسان میباشد . ما از انرژی برای گرم کردن و خنک کردن ساختارهای ساخته شده توسط بشر استفاده میکنیم .

استفاده از انرژی برای جامعه بشری برای رسیدگی به مشکلات موجود در محیط لازم است. جوامع توسعه یافته از منابع انرژی برای کشاورزی ، حمل و نقل ، جمع آوری زباله ،فناوری اطلاعات و ارتباطات انسانی استفاده کنند . استفاده از آن پس از انقلاب صنعتی افزایش داشته است .

نقش انرژی در توسعه اقتصادی

انرژی منبع اصلی رشد اقتصادی میباشد زیرا بسیاری از فعالیت های تولید و مصرف ، انرژی را به عنوان ورودی اساسی در نظر میگیرند . انرژی یکی از مهمترین ورودی های توسعه اقتصادی میباشد .

برخی از تحلیلگران استدلال میکنند که رشد مصرف انرژی مستقیما باعث رشد تولید ناخالص داخلی میشود .

 انرژی چگونه بر زندگی تاثیر میگذارد

انرژی تاثیرات مثبت و منفی بر جوامع دارد . دسترسی به انرژی فراوان ، مقرون به صرفه ، ایمن ، تمیز و برای انسان مفید میباشد . اما استخراج ، حمل و نقل و استفاده از انرژی میتواند پیامدهای منفی برای سلامتی ، محیط زیست و اقتصاد یک جامعه داشته باشد . رشد انرژی چیست ؟

در نمودار های رشد اقتصادی تمام کشورهای دنیا رشد اقتصادی زمانی به وقوع پیوست که آن کشور راه هایی را برای ذخیره انرژی و فرهنگ مصرف بوجود آوردند . افزایش نمایی به شرح زیر مشخص میشود .

مقدار تغییر (افزایش مصرف انرژی ) در واحد زمان متناسب با مقدار( مصرف ) آن زمان است . 

روش های قابل انجام در روند مصرف بهینه و ذخیره انرژی

شما میتوانید از طرح خانه سبز برای طیف وسیعی از اقدامات مختلف صرفه جویی بهره مند شوید  ، از جمله این اقدامات

تعویض درب ها و پنجره ها

نصب عایق ثانویه برای تمام خروجی های انرژی

استفاده از روشنایی کم مصرف

عایق بندی کردن سقف ها و دیوارها

تولید انرژی از منابع تجدید پذیر مانند باد و انرژی خورشیدی

در پروژه هایی که طرح خانه سبز اعمال میشود ، تعداد افرادی که در منزل زندگی میکنند و چگونگی استفاده از انرژیها ، طریقه مصرف آنها همینطور روش های صرفه جویی در محل  مورد مطالعه قرار میگیرد . و بعد از بازدید گزارشی تهیه میشود که موارد زیر را باید در آن درج کرد . گواهی عملکرد انرژی که خانه را در بهره وری انرژی ارزیابی میکند . پیروی روش هایی که در این ارزیابی ارائه میشود میتواند در پس انداز مقداربیشتری از درآمد خانواده مفید باشد .

زمانی که خانه ایی گواهی خانه سبز را دریافت میکند ، تا زمانی که در ملک تغییراتی ایجاد نشود ، از جمله تغییرات درب و پنجره ها تا ده سال معتبر میباشد . و اینگونه علاوه بر این که مصرف انرژی کنترل شده و از بهدر رفتن آن و صرف هزینه غیر ضروری جلوگیری شده است میتواند به سالم سازی محیط زیست نیز کمک کند . 

دلایل زیادی وجود دارد که چرا هر یک از ما باید نحوه صرفه جویی در مصرف انرژی را یاد بگیریم .

صرفه جویی در انرژی ، فرآیند شناسایی اتلاف انرژی و انجام اقدامات برای کاهش آن میتواند از روش های ساده ایی مانند خاموش کردن چراغ هنگام ترک اتاق ، جدا کردن دستگاه از برق هنگامیکه استفاده نمیشود همینطور استفاده از وسایل کم مصرف میباشد .

دو دلیل اصلی برای صرفه جویی در انرژی

-پول : انرژی به هر شکلی هزینه دارد . برق ، گاز ، نفت و زغال سنگ . که بخش عمده ایی از این پول صرف استفاده غیر ضروری از انرژی میشود . هر چه بیشتر سعی کنید به صرفه جویی در مصرف انرژی عادت کنید ، میتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید .

-محیط زیست : نحوه استفاده از انرژی تاثیر مستقیمی بر محیط دارد . هر چه برق کمتری مصرف کنید ، بخارات سمی کمتری توسط نیروگاهها آزاد میشود . صرفه جویی در انرژی به حفظ منابع طبیعی زمین کمک میکند و از گیاهان و حیوانات در برابر نابودی محافظت میکند . در نتیجه جهان شازتر و سالمتر میشود .

یادگیری نحوه صرفه جویی در انرژی زندگی شما را ناخوشایند نمیکند ، در واقع فقط با ایجاد تغییراتی کوچک میتوان تغییرات زیادی در محیط و پایداری ایجاد کرد .

نشت هوا را در خانه کاهش دهید ( استفاده از درب و پنجره هایی با استاندارد خانه سبز )

هر گونه روزنه بین پنجره و درب را با بستن و پر کردن آن عایق بندی کنید ، این تضمین میکند که انرژی زیادی برای گرم نگه داشتن در زمستان و خنک شدن در تابستان صرف نمیکنید . از پنجره ها به عنوان منبع انرژی استفاده کنید ، زمستان در شب پرده های خود را ببندید تا از ورود سرما خودداری کنید و در روز باز شدن پرده ها میتواند انرژی خورشید را به داخل هدایت کند . ودر تابستان نیز میتوانید بر عکس عمل کنید اینگونه در مصرف استفاده از کولر و بخاری صرفه جویی کرده اید .

در تابستان خانه خود را کمی گرمتر و در زمستان کمی سردتر نگاه دارید . در تمام کشورهای دنیا سبک لباس پوشیدن در خانه بر أساس فصل تغییر میکند ، دلیلی ندارد که افراد در زمستان از پوشیدن لباسهای کلفت تر خودداری کنند . ترموستات خانه خود را در زمستان روی ۶۸ درجه فارنهایت و در تابستان روی ۷۸ درجه قرار دهید . این ممکن است شما را ترغیب کند که در تابستان لباس سبک تر و در زمستان لباسی چند لایه بپوشید .

نصب ترموستات ( بر أساس استاندارد ذخیره انرژی )

نصب ترموستات قابل برنامه ریزی میتواند تا ده درصد در هزینه های برق صرفه جویی کند . ترموستات خود ا برای گرم یا سرد کردن در دمای مناسب تر و صرفه جویی در انرژی برنامه ریزی کنید .

 مشکل برق در خانه  مانند لامپ های سوخته ، سوسو زدن مداوم و هر گونه خراب دیگری را برطرف کنید

وسایل کم مصرف را جایگزین وسایل دیگر کنید ، وسایل میباید دارای رتبه بندی ذخیره انرژی باشند .

شیرها و دوش حمام  ( بر أساس استاندارد ذخیره انرژی )

از شیرهای آب و دوش کم جریان استفاده شود . سر دوش ها میباید با دبی کمتر از ۸ لیتر در دقیقه تعویض گردد.

عایق بندی صحیح منزل  ( بر أساس استاندارد ذخیره انرژی )

عایق بندی صحیح منزل ، هر گونه آسیب مانند نشت آب و هوا را برطرف کنید ، همینطور عایق بندی دیوارها ، اتاق زیر شیروانی و اطراف لوله کشی را بررسی کنید .

درب ها و پنجره های اتاق مکان هایی را که استفاده نمیکنید بسته نگاه دارید .

انرژی خورشیدی را وارد زندگی کنید ( سیستم سولار )

یک عایق به آب گرم کن های قدیمی اضافه کنید . اگر آب گرم کن مدل قدیمی دارید آن را با یک عایق بپوشانید ، اینکار مصرف بی دلیل انرژی را تا ۱۰ درصد کاهش میدهد.

شارژهای باتری را در زمانی که استفاده نمیکنید از برق بکشید . اکثر شارژرها حتی در هنگام شارژ نکردن دستگاه به شارژ برق خود ادامه میدهند .

نکته

در اکثر کشورهای جهان اول و روبه توسعه بحث طرح سبز یکی از مباحث اجرایی در ساخت و ساز میباشد ، و این مهم احتیاج به حمایت مستقیم دولت دارد ، در این کشورها به هیچ ساختمانی اگر تاییدیه خانه سبز را نداشته باشند پایان کار تعلق نمیگیرد .

افراد بیشماری در حال انجام رساندن ساختمانهای قدیمی بر أساس تاییدیه خانه سبز میباشند .

موارد اجرایی

استفاده از سیستم سولار بر روی پشت بام و نصب بر روی شیشه ها به منظور استفاده از نیروی خورشید و ذخیره آن برای استفاده برق آسانسور و چراغهای مشاعات میباشد .

نصب دیمر به تمامی چراغها تا در مصرف برق صرفه جویی شود و همینطور تاکید استفاده از لامپ های کم مصرف در تمامی سازمانها ، مراکز عمومی و منازل

استفاده از درب و پنجره های دو جداره به منظور جلوگیری از به هدر رفتن انرژی گرمایی و سرمایی

استفاده از لوله کشی با استاندارد خانه سبز برای جلوگیری از به هدر رفتن آب

استفاده از رنگ های نانو برای زیبا سازی شهری و جلوگیری از پرداخت سالانه تعمیرات

استفاده از پارکومترها و چراغهای سولار سیستم دار در سطح شهر

سطح وسیع آموزش ذخیره انرژی در مدارس و مهد کودک ها

بازیافت زباله های شهری برای  جلوگیری ازانرژی نیروی انسانی و استفاده بهینه برای استفاده از محصولات بازیافتی .

32 پاسخ
  1. Temp email
    Temp email گفته:

    I loved even more than you will get done right here. The picture is nice, and your writing is stylish, but you seem to be rushing through it, and I think you should give it again soon. I’ll probably do that again and again if you protect this hike.

    پاسخ
  2. Temp email
    Temp email گفته:

    It was great seeing how much work you put into it. The picture is nice, and your writing style is stylish, but you seem to be worrying that you should be presenting the next article. I’ll almost certainly be back to read more of your work if you take care of this hike.

    پاسخ
  3. Vheonn
    Vheonn گفته:

    Ive read several just right stuff here Certainly price bookmarking for revisiting I wonder how a lot effort you place to create this kind of great informative website

    پاسخ
  4. howtallis
    howtallis گفته:

    Simply desire to say your article is as surprising The clearness in your post is simply excellent and i could assume you are an expert on this subject Fine with your permission let me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post Thanks a million and please carry on the gratifying work

    پاسخ
  5. discoverblog
    discoverblog گفته:

    obviously like your website but you need to test the spelling on quite a few of your posts Several of them are rife with spelling problems and I to find it very troublesome to inform the reality on the other hand Ill certainly come back again

    پاسخ
  6. itsrider
    itsrider گفته:

    Fantastic beat I would like to apprentice while you amend your web site how could i subscribe for a blog site The account helped me a acceptable deal I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered bright clear concept

    پاسخ
  7. orionservice
    orionservice گفته:

    I do agree with all the ideas you have introduced on your post They are very convincing and will definitely work Still the posts are very short for newbies May just you please prolong them a little from subsequent time Thank you for the post

    پاسخ
  8. blogmedia
    blogmedia گفته:

    Somebody essentially lend a hand to make significantly articles Id state That is the very first time I frequented your website page and up to now I surprised with the research you made to make this actual submit amazing Wonderful task

    پاسخ
  9. mediaticas
    mediaticas گفته:

    Thank you for the auspicious writeup It in fact was a amusement account it Look advanced to more added agreeable from you By the way how could we communicate

    پاسخ
  10. discoverblog
    discoverblog گفته:

    I do trust all the ideas youve presented in your post They are really convincing and will definitely work Nonetheless the posts are too short for newbies May just you please lengthen them a bit from next time Thank you for the post

    پاسخ
  11. rubmd
    rubmd گفته:

    Thank you I have just been searching for information approximately this topic for a while and yours is the best I have found out so far However what in regards to the bottom line Are you certain concerning the supply

    پاسخ
  12. bigduffers
    bigduffers گفته:

    Thanks I have recently been looking for info about this subject for a while and yours is the greatest I have discovered so far However what in regards to the bottom line Are you certain in regards to the supply

    پاسخ
  13. mediaticas
    mediaticas گفته:

    I am not sure where youre getting your info but good topic I needs to spend some time learning much more or understanding more Thanks for magnificent info I was looking for this information for my mission

    پاسخ
  14. techyin
    techyin گفته:

    helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately your post on AOL I need an expert in this space to unravel my problem May be that is you Taking a look forward to see you

    پاسخ
  15. thefriskys
    thefriskys گفته:

    Its like you read my mind You appear to know so much about this like you wrote the book in it or something I think that you can do with a few pics to drive the message home a little bit but other than that this is fantastic blog A great read Ill certainly be back

    پاسخ
  16. trendaddictor
    trendaddictor گفته:

    I do trust all the ideas youve presented in your post They are really convincing and will definitely work Nonetheless the posts are too short for newbies May just you please lengthen them a bit from next time Thank you for the post

    پاسخ
  17. ibomma
    ibomma گفته:

    I have been browsing online more than three hours today yet I never found any interesting article like yours It is pretty worth enough for me In my view if all website owners and bloggers made good content as you did the internet will be a lot more useful than ever before

    پاسخ
  18. usasportsurge
    usasportsurge گفته:

    What i dont understood is in reality how youre now not really a lot more smartlyfavored than you might be now Youre very intelligent You understand therefore significantly in terms of this topic produced me personally believe it from a lot of numerous angles Its like women and men are not interested except it is one thing to accomplish with Woman gaga Your own stuffs outstanding Always care for it up

    پاسخ
  19. guitar
    guitar گفته:

    My brother suggested I might like this blog He was totally right This post actually made my day You can not imagine simply how much time I had spent for this info Thanks

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *