آینه شکسته خوب یا بد ؟

آینه شکسته ( فاطمه فرجاد )

آینه از میان هزاران شیئی که در اطرافمان وجود دارد ، دارای پیشینه ای قدیمی و روایات بسیاری است که این روایات در هر فرهنگ داستان مخصوص به خود را دارد . آینه نه تنها در زندگی روزمره همه افراد مورد استفاده قرار میگرفته، بلکه در مراسم آیینی و جادویی نیز از آن استفاده میشده است.

در این زمان کمترکسی را میتوان یافت که همراه خود آینه نداشته باشد و یا بدون اینکه خودش را در آن نگاه کند از خانه خارج شود . امروزه طراحان داخلی از آینه بعنوان ابزار مهمی در کارهایشان استفاده میکنند . همینطور آینه ها باعث تغییرات زیادی در روند نما سازی دارند. آنها میتوانند واقعیت را دوچندان ساخته و یا تصاویر را تقسیم کنند ، همینطور در روند نور پردازی وجود آینه سهم مهمی را به عهده دارد ، بسیاری از افراد نیز ادعا میکنند که با استفاده از آینه ها توانستند با واقعیاتی مختلف و جهان های موازی ارتباط برقرار کنند . و همینطور روایت است که موجودات دیگر مانند روح ها بازتابی در آینه ندارند .و یا اینکه آینه ها قدرت این را دارند که روح افراد را ورای جسمشان نشان دهند .

باورها و رمز و رازهایی زیادی در مورد آینه ها وجود دارد و آنچه در این مورد جالب است اینست که آینه ها دست ساز بشر میباشند نه یک پدیده طبیعی .

به داستان آلیس در سرزمین عجایب دقت کنید ، بنظر میرسد نویسنده کاملا به دنیای در پشت این قاب باور داشته است .

مطمئنا وقتی لباس میپوشید از دیدن خودتان در آینه لذت میبرید و احساس اعتماد به نفس میکنید ، اما هر چقدرهم که در آینه جذاب بنظر برسید بهتر است زیاد به انعکاس خود در آینه نگاه نکنید . اعتقاد بر این است که آینه اغوا کننده است و روح فردی را که در آن غرق میشود تسخیر میکند و او را به دام میاندازد .

تا حال دقت کردید ، افرادی که در زمینه علوم انرژیک فعالیت بیشتری دارند ، کمتر از مردم عادی در آینه نگاه میکنند ؟

دانشمندانی ادعا میکنند که بازتاب آینه اشعه چشم میتواند به عکسی که مدت زیادی خود را در آینه نگاه میکند آسیب وارد کند . در بعضی از فرهنگها مردم تکه های آینه را به لباس خود و یا کودکانشان دوخته و اعتقاد دارند که برای آنها مانند سپر دفاعی عمل میکند و اشعه چشمان منفی دیگران را به خودشان باز میگرداند . شاید درباره افسانه کهن یونانی مدوسا چیزی شنیده باشید . چشمان مدوسا دارای انعکاسی کشنده بود بطوریکه با نگاه کردن میتوانست دشمنان خود را از پای در بیاورد . اینگونه هیچکس را یارای مخالفت با او نبود تا اینکه ، پرسیوس توسط الهه آتن مجهز به سپری آینه گون شد و اینگونه مدوسا با انعکاس اشعه چشمان خود به قتل رسید .

در قدیم آینه معروفی وجود داشت به نام آینه ونیزی که برای ساخت آن از طلا استفاده میکردند و معتقد بودند که انعکاس این آینه بازتاب گرمی داشته انرژیهای منفی را گرفته و باز تاب مثبتی را انعکاس میداده و اینگونه به سلامتی و زیبایی فرد کمک میکرده است .

به همین دلیل باور داشتند که اگر آینه بشکند آن انرژی منفی را که در خود ذخیره کرده آزاد شده و به فرد و محیط بازگردانده میشود و این بازتاب منفی تا سالها اثرش باقی میماند . ازاین رو در حفظ سلامت آینه خیلی دقت میکردند .

ولی آیا آینه شکسته بدشانسی میاورد ؟

در بسیاری از سنت ها در سراسر جهان بر این اعتقاد هستند که آینه ها قدرت ویژه ایی دارند و میتوانند بخشی از روح  شخص را جذب کنند و هنگامیکه آینه میشکند بخشی از روح های افرادی را که جذب کرده اسیر شده و درون آینه شکسته خواهند ماند ، به همین دلیل زمانی که یک آینه میشکست آن را پودر کرده تا نتواند روحی را اسیر کند و یا آن را ساعتها در آب قرار داده و به قسمت های کوچکتر خورد کرده و در کیسه پلستیکی سیاهی قرار داده و کیسه را سه گره بزرگ میزدند و بعد آن را خاک کرده و یا دور میانداختند .

و یا اعتقاد داشتند که آگر آینه در روز شنبه بشکند باعث بوجود آمدن  مشکلاتی خانوادگی میشود واین اتفاق در روز یکشنبه باعث بوجود آمدن نیرنگهایی در زندگی خواهد شد  اگر آینه در روزدوشنبه بشکند سبب بوجود آمدن مشکلات مالی خواهد شد و اگر این اتفاق در روز سه شنبه بیافتد دردسرهای احساسی را رقم خواهد زد . آینه شکسته در روز چهارشنبه باعث مشکلاتی برای عزیزانتان شده ودر روز پنجشنبه مشاجراتی را رقم خواهد زد و جمعه میتواند بدترین روز محسوب شده و میتواند بر روی تمام قسمت های زندگی تاثیر بگذارد .

از نظر فنگ شویی وجود هر وسیله معیوب و خراب و شکسته بشدت نفی میشود ، علی الخصوص شیشه و آینه شکسته ، و توصیه متخصصین فنگ شویی این است که حتی بهتر است از آینه فرد دیگری نیز استفاده نشود ،و بهتر است قبل از نقل مکان به خانه جدیدی آینه های قبل را تعویض کرده و آینه جدیدی را نصب کنید و اگر مجبور به استفاده از آینه های قدیمی هستید قبل از استفاده آینه را شسته با اب نمک و سرکه اسپری کرده وبا عود و پالوسانتو کاملا پاکسازی کنید . و در صورت شکستن آینه به سرعت آن را از خانه خارج کرده و خانه را پاکسازی انرژیک بکنید . به خاطر داشته باشید که چسب زدن و یا مخفی کردن قسمت شکسته از اثرات منفی آن نخواهد کاست . و همینطور آینه هایی که تصویرتان را تکه تکه نشان میدهد نیز فنگ شویی حکم آینه شکسته را دارند و استفاده آز آن بطور کلی مردود میباشد .  همین امروز آینه های معیوب را از محل زندگیمان دور کنیم .

20 پاسخ
  1. Nilo
    Nilo گفته:

    حدود چهار ماه پیش اینه عروسیمو شگستم درسته جدا شدیم ولی آینه مونده بود خیلی عصبانی بودم. از فردای اون روز مریض شدم به شدت اصلا هم آدم خرافاتی نیستم خیلی دردسرو مشگلات واسم ایجاد شد

    پاسخ
  2. ابولفضل
    ابولفضل گفته:

    اگر در خواب ببینی که پسرم آینه کوچک را با برخورد به آهن بشکند و غیر عمدی باشد تعبیرش چیست

    پاسخ
  3. Naz
    Naz گفته:

    سلام ما تو خونمون خیلی اینه و شیشه میشکنه همینجور خود به خود توی یک ماه اینه قدی حموم خود به خود ترک خورد تنگ ماهی ترک خورد شیکست وقتی خواب بودم اینه چپ شد تو اتاقم همین امروزم اینه دسشویی شیکست کسی دلیلشو نمیدونه؟

    پاسخ
  4. آریستا
    آریستا گفته:

    سلام من بعد چندسال ازازدواجم آینه ازدواجم کمی گوشش شکسته وچسب زدم ولی نی‌انداختم بیرون حالا درسته خیلی روزهای سخت دیدم آیا آینه را بندازم بیرون یا آینه را تعویض کنم که قاب زیبا دارد

    پاسخ
  5. ستایش
    ستایش گفته:

    سلام من تصادفی دستم به اینه حموم خورد و افتاد و دو تیکه شد چه تعبیری داره؟

    پاسخ
  6. روزیتا
    روزیتا گفته:

    سلام من امرزو آینه رو فقط با یدستم گفته بودم وخودمو نگاه می کردم که از دستم افتاد روی فرش وتکه تکه شد آیاتعبیر خاصی داره

    پاسخ
  7. mohamadreza
    mohamadreza گفته:

    سلام من اینمو اخرشب یه ذره جاش انداختم و ساعت ۵صبح یه دفعه اینه ام افتاد شکست کاملا یه دفعه ایی و شیشه هم تو خونم زیاد نمی شکنه خیلی به ندرت لازم به ذکره اینم قدیمی و خیلی ترک خورده بود و اساسا از جاش در اومده بود و لق بود و امروز ۵ صبح افتاد شکست شنیدم هم معنی بد داره هم خوب تعبیرش چیه؟

    پاسخ
  8. Zahra
    Zahra گفته:

    سلام من هفته پیش خو نه جدید اسباب کشی کردم دوروز بعد اینه عروسیم افتاد و شکست ایا بد یمنه؟

    پاسخ
  9. ناشناس
    ناشناس گفته:

    اگر در اولین روز آشنایی خانواده ها پدر مادر من با پدر مادر کسی که داریم آشنا میشیم، آینه بشکنه چه تعبیری داره؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *